woensdag 18 juli 2012

Slapend rijk worden!

Hee people,

dit is mijn tweede bericht (of eigenlijk eerste?) en gaat over dingen die je in het dagelijkse leven meemaakt.
Een voorbeeld hiervan is een tekort aan geld.
Ik denk dat heel veel mensen het meemaken dat ze iets willen kopen en dan merken dat ze niks meer in hun portemonnee hebben . Daarom hierbij een paar tips:

1. Maak een spaarplan:
Stel je voor je hebt volgend jaar een vakantieland waar je heen gaat of een uitwisseling met school of excursie waarbij je lekker kan shoppen en je weet dat je daar heel veel geld voor nodig hebt.

Mijn tip ! maak een spaarplan elke maand zet je een bedrag van je zak -of kledinggeld appart (bijvoorbeeld de helft) en dit doe je tot het laatste zak -of kledinggeld die je krijgt voor b.v de excursie.
Nu heb je veel geld gespaard en ondertussen kon je nog steeds elke maand wat uitgeven.


2. Doe klusjes!
Vraag je ouders of ze nog iets te doen hebben en vraag of je hiertegen een kleine vergoeding mag.
Je vangt twee vliegen in één klap tevreden ouders en geld om je favo dingen mee te kopen.


Zelf pas ik de twee redenen in combinatie toe.
Ik doe klusjes thuis voor vergoeding , maar in plaats van het uit te gaan geven stop ik het in mijn spaarpot en heb ik een spaarplan gemaakt van een jaar zodat ik volgend jaar fijn kan shoppen in de vakantie en bij de uitwisseling. Ik ga zo'n 10/11 maanden sparen en lever 10 euro van mijn zakgeld per maand in.
Ik zal dat over 10/11 maanden ongeveeer 100/110 euro gespaard hebben.
Ik houd jullie op de hoogte over hoe het sparen gaat.
Bye,

MJ Style

Hoe komen jullie aan geld als je het niet meer hebt?
Ps: Wees niet bang om te reageren , reacties zijn altijd welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten