vrijdag 3 oktober 2014

Video| Zachte chocolate chip koekjes maken.

Als allereerst welkom alle lezers van YouTube of gewoon van andere blogs :).
In deze video laat ik jullie zien dat ik chocolate chip koekjes maak, die echt heerlijk zijn! Helaas had ik in de video iets te veel suiker toegevoegd, maar hieronder alles volgens het juiste recept met de juiste hoeveelheden.


  • 250 gr bloem
  • 1/2 tl baksoda (soda bicarbonaat)
  • 1/2 tl zout
  • 170 gr ongezouten boter, gesmolten
  • 200 gr bruine basterdsuiker
  • 100 gr suiker
  • 1 el vanille-extract
  • 1 ei
  • 1 eidooier
  • 325 gr chocolate chips (of fijngehakte pure chocolade)





Ik zelf had als chocolate chips, chocolade vlokken gebruikt, omdat ik die simpelweg nog in huis had en door dit in stukjes te breken kan je die ook prima gebruiken. Verder denk ik dat het bij mij te zoet is geworden doordat ik alleen maar kristalsuiker heb gebruikt en niet bastardsuiker, tja als je alleen kristalsuiker in huis hebt.... Maar ik zal als je alleen witte suiker hebt, gewoon ongeveer 200 gram suiker gebruiken en ook had ik in plaats van vanille-extract, vanille suiker gebruikt, dit ging prima.

Ik zal gewoon lekker improviseren met alle spullen die je in huis hebt, daar gaat koken toch om, lekker plezier maken :). Als je de hele bereidingswijze wilt na lezen moet je naar deze link gaan!


Ciao <3 


Contact:
Mail: missbeautynerd15@live.nl
YouTube: www.youtube.com/user/marleon97
Instagram: Marleon Jones 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten