vrijdag 12 december 2014

Motivatie| Over een (Winter)Dip komen.

bron
Iedereen heeft wel eens even een dipje of een dag dat je wat minder in je vel zit. In de zomer kan je dan meestal nog wel lekker naar buiten, maar in de winter is het buiten ook zomer en kan dit je dipje nog erger maken. Vandaag wat positieve puntjes die jou hopelijk ook laten inzien, dat happiness een beetje regen nodig heeft. Love! Lees gezellig verder....



Als je dit leest raad ik je aan om eerst even te bedenken of er een reden is waarom je jouw niet echt blij/happy/lekker in je vel voelt, komt het door iemand anders? Of is er eigenlijk geen reden aan verbonden? Als het door iemand anders komt zou ik dit zeggen: Laat iemand anders niet jouw geluk bepalen, je denkt dat sommige mensen helemaal geen problemen hebben, maar iedereen heeft wel wat minder leuks in het leven, anderen mensen besluiten alleen maar om toch nog te blijven lachen. Zou jij dan jaloers/ je slecht laten voelen, doordat iemand happy blijft in de storm? Als iemand jou pest of op een andere manier buitensloot, pijn doet, dan kan je als eerste bedenken om afstand te nemen van diegene en dan bedoel ik niet alleen fysiek, maar ook echt mentaal, dit is misschien wel het belangrijkst. Bedenk dat jij alleen veel tijd om genieten verliest, door wat diegene jou aandoet. Laat je emoties de vrije loop, praat er met iemand over of schrijf een hele lange brief vol al jouw gevoelens, je kan daarna hem gewoon verscheuren of weggooien samen met al de negatieve gevoelens die erin beschreven zijn.

Ga sowieso niet toegeven aan je gevoelens, lach nog harder dan je deed toen je blij werd. Geniet van de kleine dingen, kleine dingen zoals lekker binnen zitten, in het koude en donkere (knusse) weer buiten is heel erg blessed. Je kan ook een van jouw talenten gebruiken, iedereen heeft namelijk vele talenten en misschien heb je niet eens door wat je talent is. Zingen, dansen, acteren en tekenen zijn namelijk niet de enige talenten hè! Zoek die talenten en ga er iets mee doen, zo deel je iets moois van jezelf met de rest van de wereld. En je wordt ook echt blij van je passies. Droom ook heel groot, niks is onmogelijk, niemand kan jouw tegenhouden als iets op jouw pad moet komen. Als je altijd een YouTube kanaal en blog hebt willen hebben en er nooit mee begonnen bent, omdat je bijvoorbeeld bang bent of denkt dat mensen het raar vinden, zou ik het gewoon doen. Enjoy life! Live Fearless! Ik wil dit jullie echt meebrengen, ik probeer dit elke dag te bereiken, het is nog niet gelukt, maar never give up! God knows what he is doing, he has a perfect timing. Als ik verdrietig ben ga ik meestal bidden en schrijf ik ook een brief naar God met alle dingen waar ik mee zit ook maak een lijstje met alle dingen waar ik dankbaar voor ben, zoals ik zo hieronder ga doen. Ook doe ik leuke dingen soms praat ik met mijn zussen of ga even YouTube filmpjes kijken, ook al heb ik veel te doen voor school. Je kan nooit geen tijd hebben, je bepaalt namelijk zelf hoe jij jouw tijd indeelt en tijd voor jezelf is ook heel belangrijk, anders kan je jezelf niet concentreren op schoolwerk. Als je echt hele depressieve gevoelens hebt en ze heel ver gaan, zal ik echt hulp gaan zoeken. Je kan naar familieleden, leerkrachten, vrienden of andere vertrouwpersonen, bijvoorbeeld de vertrouwingspersoon op school. Bij de telefoonnummers hieronder kan je ook nog terecht.


Hulplijn Suïcide: T: 0900 1130113
Depressielijn: T: 0900 - 6120909 (0,10 € pm)

Wat een lang artikel is het al geworden, hopelijk help ik jullie er mee.
Hieronder nog even een verkort lijstje met dingen waar ik dankbaar voor ben, als ik alles zou opschrijven, dan zou ik nog wel 500 woorden extra schrijven haha, laten wij samen dankbaar zijn over de volgende dingen:


1. Op dit moment heb je op de ene of andere manier de gelegenheid om dit artikel te lezen en daardoor een positieve boodschap mee te krijgen en betekent het dus ook dat jij leeft en nog de kans hebt om iets van jouw leven te maken.
2. Jij bent perfect door God gemaakt en mag leven en nog jouw weg/pad bewandelen in het leven. God heeft nog allemaal mooie dingen voor jouw voor ogen, alleen jij weet het nog niet. God has the perfect timing.
3.Het is weekend en dit betekent meer vrije tijd of juist veel om je mee bezig te houden dit weekend. Je gaat misschien wel lekker werken of hebt juist feestjes over lekker geen feestjes, wat betekent dat je lekker rustig met wat thee op de bank kan hangen of op je kamer. Geloof mij op deze manier moet je echt alles bekijken.
4. Ik ga morgen mijn verjaardag vieren met dierbaren mensen die de moeite hebben gedaan om naar mijn verjaardag te komen.
5. Ik kan lekker Bloggen en YouTube filmpjes maken, 2 van mijn vele passies.
6. Ik kan naar school gaan, heb onderwijs en heb vele opties voor de toekomst voor mijn werk later. 
7. Ik weet niet wat de dag van morgen mij brengt, maar ik kan wel straks lekker in mijn bed gaan liggen, zonder constant het gehoor van schoten en bommen, omdat ik niet in oorlogsgebied leef.
8. Het schrijven van dit artikel maakt mij blij en gemotiveerd.

Zo, zo dit was een heel erg lang artikel, hopelijk hebben jullie ervan genoten. Als jullie nog vragen hebben of tips kan je hieronder je vraag achter laat of mij mailen naar onderstaand e-mailadres. Heel erg bedankt dat je tijd in je dag hebt vrijgemaakt om dit te lezen.



Love yaa! #GodsBless #Just wait God has the perfect timing. 



Contact:
Mail: lovelifespiration@outlook.com.
YouTube: Marleon97.
Instagram: Marleon Jones.
Facebook: Marleon Dias Jones. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten