zaterdag 13 oktober 2012

Spaarupdate # 2

Sparen.

Sparen is misschien wel een van de moeilijkste dingen in het leven (voor mijn in ieder geval).
Maar wel een van de belangrijkste dingen in het leven, want goed met geld omgaan is misschien nu nog niet zo belangrijk, maar in de toekomst zeker wel.
Daarom ben ik begonnen met sparen, dit doe ik zodat ik straks rond januari genoeg geld heb en zo op vakantie meer kan shoppen en de december sail kan meepakken.
Ook wil ik voor sinterklaas en kerst dit jaar meer cadeaus voor andere kopen , omdat ik zo verwend word.
En eigenlijk is mijn grootste doel wel het halen van de ipod touch! Ik wil dit al zo'n 2 jaar , maar het kopen ervan is er maar niet van gekomen, dus nu word het wel tijd dat ik het ga halen.
Bij sparen is discipline zeker een heel belangrijke eigenschap en ik mag dus van mijzelf ook echt niks kopen (Alleen de echt hoognodige dingen).
Wil jij nou ook sparen , maar lukt het niet? Probeer dan elke keer als je een krant ziet een wishlist of collage in elkaar te zetten.
Dit helpt je een overzicht te maken van wat je wil en zo weet je ook waar je het voordoet zo blijf je gemotiveerd.
Ook zou ik de stad vermijden, of gewoon een apparte portemonee voor school nemen.
Zo weet je namelijk dat je niks gaat uitgeven en wat hierbij nog meer kan helpen is een agenda maken met datums erin dat je helemaal mag losgaan qua shoppen, zo kan je jezelf ook belonen.
Maar zet hier ook weer een budget op, zodat je ook weer wat over hebt voor andere dingen.
Ik hoop dat ik jullie met deze blogpost heb geholpen ;).

Happy Hollidays <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten