woensdag 24 juli 2013

Pretparken top 5





Het is zomervakantie en heel erg lekker weer, daarom vandaag weer een artikel over  een van de dingen die het leukst is om in de zomervakantie te doen namelijk: Pretparken bezoeken! Vandaag deel ik met jullie mijn favoriete 5 pretparken wereldwijd! Geniet van het lezen van het artikel.


Een van de leukste dingen aan de vakantie vind ik dat je tijd hebt om uitgebreid allerlei pretparken te bezoeken. Natuurlijk wil je dat als je geld uitgeeft aan pretparken, je wel waar krijgt voor je geld. Daarom ga ik nu een top 5 van mijn favoriete pretparken geven van over de hele wereld. 

1.Disneyland: 
bron
Dit is zeker nummer 1 , wat een perfect pretpark is dit toch. Ik vind dat iedereen minimaal 1 keer in zijn/haar leven naar Disneyland moet zijn geweest. Als je in Disneyland bent voel je jouw gewoon weer een kind. Het is zo mooi,er zijn super mooi parades en je kan ook in allerlei achtbanen. Disneyland is echt voor alle leeftijden, misschien wel slim om van te voren te boeken bijvoorbeeld voor volgend jaar zomer of voor de kerstvakantie. Meestal zijn ze in de zomer namelijk al volgeboekt. De dichtstbijzijnde Disneyland is in Parijs. 


2. Walibi: 
bron
Dit pretpark is ook gewoon in Nederland te vinden namelijk Walibi! Walibi is een superleuk pretpark om of met je familie heen te gaan of met je vrienden/vriendinnen. Er zijn super enge, maar ook heel leuke attracties. Walibi vind ik zeker ook een hele grote aanrader.


3.Slagharen: 
bron
Naar dit pretpark ben ik vroeger als kind heel vaak heen geweest en dit is eigenlijk meer een pretpark/camping, maar het is echt geweldig. De sfeer is heel leuk , er zijn attracties en er zijn heel veel activiteiten. In Slagharen is verveling wel het laatste wat je zal ervaren. 




4. Disneyworld: 
Je denkt dit is hetzelfde als Disneyland Parijs, maar dit is echt heel erg anders. Ik ben er zelf nog nooit heen geweest, maar heb al wel heel veel verhalen over Disneyworld in Amerika gehoord. Dit staat echt op nummer een om naar toe te gaan, voor jullie dus ook zeker een aanraders, wel heel erg duur daarom krijgt Disneyworld plek nummer 4. 



5.Koningin Juliana Toren: bron
Dit pretpark is echt geschikt om heen te gaan met je hele familie en als je kleine broertjes/zusjes hebt. Het is echt heel erg grappig en kinderlijk, maar er zijn ook leuke dingen voor volwassenen te doen.

Dit waren dan alweer mijn aanraders voor pretparken, hopelijk hebben jullie er wat aan gehad. Ik ben natuurlijk ook nog altijd opzoek naar nieuwe pretparken die ik kan bezoeken. Daarom vraag ik aan jullie wat jullie favorieten pretparken zijn, laat het achter bij de comments. 


Contact:
mail: missbeautynerd15@live.nl 
YouTube: deze link (www.youtube.com/marleon97)

2 opmerkingen: