zondag 12 januari 2014

Ik zoek God?!



Misschien wel een heel confronterende titel? Maar ik weet zeker dat iedereen weleens nadenkt over hoe is de wereld ontstaan, waarom gebeuren bepaalde dingen etc. Misschien zit jij wel erg in de knoop, maar misschien ook niet en daarom ga ik elke dag een bepaald verhaal online zetten uit de bijbel, misschien ben je niet geïnteresseerd, dan kan je gewoon rustig op maandag, woensdag en vrijdag mijn gewone artikelen lezen. Ik zou zeggen nieuw jaar, dus geef deze verhalen een kans! Laat bij de reacties achter wat jou mening hierover is. Laten we beginnen met het eerste Bijbelverhaal: Het scheppingsverhaal.

Het Scheppingsverhaal

Misschien ken jij het scheppingsverhaal wel, het staat in het 1e Bijbelboek: Genesis(oorsprong, ontstaan). God schiep de wereld in 7 dagen, niet normaal bijzonder toch! Hieronder beschreven wat hij per dag schiep en daaronder mijn mening erover. Let's go!

Dag 1: God scheidde het licht van de duisternis. Het licht noemde hij dag en de duisternis noemde hij nacht.
Dag 2: God maakte de hemel.
Dag 3: God liet het water een kant opstromen zo ontstond er ook droog land en God maakte zaaddragende planten en bomen.

Dag 4: God maakte lichten om de dag te scheiden van de nacht, deze lichten geven seizoenen, dagen en jaren aan. Ook plaatse God de sterren aan de hemel.
Dag 5: God maakte alle dieren van de zee en de vogels en zei: ''Wees vruchtbaar en word talrijk en vul het water van de zee.'' Hier bedoelde God mee dat de dieren veel nakomelingen moesten maken, zodat er overal zeedieren en vogels zouden zijn.
Dag 6: God maakte alle soorten in het wild levende dieren, al het vee en alles wat op de aardbodem rondkruipt. En God schiep de mens als zijn evenbeeld, als zijn evenbeeld schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.
Dag 7: God verklaarde deze dag heilig, God rustte uit van al zijn scheppingswerk.


Ik geloof zelf zeker in het scheppingsverhaal, de wereld is zo mooi en moet gewoon door God gemaakt zijn. Soms is het moeilijk om te geloven, maar ik zou het zeker een kans geven. Ga je eens inleven in de bijbel, of kijk op: www.ikzoekgod.nl hier kan je naar mensen kijken die eerst ook niet geloofde en toen wel  en waarom zij gingen geloven in God.

Wat vinden jullie van het scheppingsverhaal, denken jullie net als mij dat de wereld ook door God is gemaakt? Als je vragen hebt kan je mij altijd mailen!



Ciao<3 #Enjoyyournewday!


Contact:
Mail: missbeautynerd15@live.nl
YouTube: www.youtube.com/user/marleon97

Geen opmerkingen:

Een reactie posten