vrijdag 11 juli 2014

Van onverzorgde nagels tot glamour nagels.



Het is alweer bijna zomervakantie en het is bijna tijd om op vakantie te gaan en daar horen natuurlijk ook mooie zomer nagels bij! Daarom vandaag een nail tutorial, waarin ik laat zien hoe ik mijn nagels, die er eerst niet uitzagen, omtover in glamour nails, ow yeah! Veel plezier met lezen en kijken!

Even een kort verhaaltje vooraf:
Ik had voordat ik deze nail art maakte al heel lang mijn nagels niet goed kunnen verzorgen, door schooldrukte en daarom waren ze helemaal gechipt met nagellak van 2 weken geleden en ook helemaal droog en daardoor vervelt. Hieronder een foto van de staat van mijn nagels aan het begin.




 
 
 
Laten we beginnen met wat we allemaal nodig hebben niet alles staat op de foto, omdat niet alles erop paste, maar in dit artikel zullen benodigdheden nog voorbij komen, dus don't worry!
 
Benodigdheden +  crème, bakje water, scrub en tandenstoker
 
 
 
1. Schone basis leggen:
 



Eerst moet je natuurlijk ervoor zorgen dat het gene waar je op gaat werken (nagels) schoon zijn van rest nagellak en dat doe je gewoon met wat nagellakremover en een watje.
 
 
 2. Verzorgen:
 






Je nagels zijn natuurlijk helemaal droog en beschadigd nu, dus is het tijd om ze eens lekker te hydrateren en te gaan verzorgen. Ik koos ervoor om mijn nagels eerst te gaan scrubben (foto 2) met wat scrub van Sense en wat water en
 daarna lekker in te smeren met wat kokos body butter. Mijn nagels zagen er hierna veel gezonder uit. zie hierboven het resultaat.
 
 
3. Schoonmaken:


 


Je hebt nu waarschijnlijk allemaal vetrestjes en andere viezigheid op je nagels, dus je gaat onder je nagels met een tandenstoker om viezigheid weg te halen en haalt het overtollige vet van je nagels weg met wat nagellak remover en een wattenstaafje, anders hecht de nagellak niet. Je kan ook indien nodig je nagels vijlen en daarna je handen wassen om van al het eelt af te komen.
 
 
4. Nail-art!:
Oké je kan nu beginnen met de nail-art, het eerste wat ik ga doen is mijn nagels wit lakken. Ik gebruik hiervoor de witte lak van Paris Memories, onder andere te vinden bij de Big Bazar. Ik had ongeveer 4 laagjes nodig en kreeg toen dit resultaat, ongeveer 10 min droogtijd.
 
 
 
Ik wou voor de zomer een leuke nail-art creëren en dacht meteen aan iets vrolijks met heel veel kleuren. Daarom dacht ik hé waarom niet confetti, het is kleurrijk, makkelijk en fun! Ik ga jullie laten zien hoe je dit creëert.
 
 
Je hebt voor deze nailart een dottingtool of een tandenstoker nodig. Ik gebruikte zelf een dottingtool, wat ik zelf ook zou aanraden, mijn dottingtool is van Essence en heb ik bij de Kruidvat gekocht.  Ook moet je een aantal kleuren uitkiezen voor de confetti.
 
 

Hieronder een aantal van de benodigdheden:
( Wat verschillende soorten nagellak en een dottingtool helemaal links, een kopje met water dat heb je namelijk nodig om de dottingtool in te dopen voordat je het in de nagellak doopt en wat nagelstickers als je die wilt gebruiken, heb ik niet gedaan, maar helemaal aan te passen aan je persoonlijke stijl. (Foto schuin bekijken, er is iets misgegaan met invoegen ;)).





Oké je doopt dus eerst jouw dottingtool in wat water en daarna druppel je wat nagellak op wat papier en doopt daar daarna de dottingtool in om klonten nagellak te voorkomen. Je zet met de dottingtool allemaal stipjes en doet dit met alle kleuren waarmee je de confetti wilt maken. Zorg ervoor dat je jouw dottingtool vochtig houdt. Als je alle stippen hebt gezet ziet het er ongeveer zo uit.

Nu ga ik met een wattenstaafje met wat nagellakremover alle oneffenheden wegwerken en uiteindelijk komt mijn nail-art er dan zo uit te zien!

 
 
Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en te zien. Laten we ons samen klaarmaken voor de zomer! Als je deze nail-art namaakt zal ik het leuk vinden als je van de nail-art een foto stuurt naar mijn e-mail.
 
 
Alle foto's zijn gemaakt met een Samsung Galaxy S3 en de collage is gemaakt met Photovisi.
 
 
 
Ciao <3!
 
 
 
 
Contact:
 
 
 
 









 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed tips! Geen wonder dat je zulke mooie, sterke nagels hebt. Die van mij breken helaas veel te vaak af...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment! :) Misschien moet jij een nagelverharder proberen? Dan worden jou nagels vast ook heel sterk ;).

      Verwijderen