dinsdag 19 augustus 2014

Mijn levensdoel






Zoals jullie misschien al weten ben ik een Christen/Volger van God en ik probeer die liefde en alle positieve dingen die ik ervaar met jullie te delen. Misschien ben je wel helemaal niet gelovig, heb je een andere geloofsovertuiging of sta je helemaal niet open voor het geloof. Ik heb het gevoel dat heel veel mensen vooroordelen hebben over de kerk en mensen van de kerk en daarom wil ik vandaag wat mooie Bijbelteksten delen, vertellen over mijn kerkervaringen en vertellen hoe de kerken zijn waar ik heen ga. Niet wegklikken, probeer het te lezen en misschien veranderd jouw kijk op het geloof wel. Enjoy!

Ik krijg heel veel vragen over mijn geloof op school bijvoorbeeld. Er worden vragen gesteld als: Ga je ook echt naar de kerk? Geloof je serieus? Jij lijkt mij helemaal niet een type die naar de kerk gaat?

En de vraag die er echt uitspringt is: Als er een God is, waarom is er dan zoveel slechts in deze wereld? Op deze vraag hoop ik vandaag in dit artikel antwoord te geven.


Laat ik als eerste 2 mooie inspirerende en ook bekrachtigende teksten met jullie delen:

1. Psalm 27 vers 1:
''De Heer is mijn licht, mijn behoud,
wie zou ik vrezen?
Bij de HEER is mijn leven veilig,

voor wie zou ik bang zijn?''

 Er is veel angst in deze wereld, iedereen heeft wel een angst toch? Je bent bang voor die nieuwe klas waar je in terecht komt, zullen ze jou wel aardig vinden? Straks wordt ik nog gepest! Of je moet een presentatie geven voor al je klasgenoten en opeens klap je helemaal dicht, omdat alle aandacht op jou is gericht. Ook ik heb mijn angsten, denk zeker niet dat iemand die in God geloofd perfect is. Juist omdat ik imperfect ben, heb ik God nodig en kan ik met al mijn angsten naar God toe.

Veel mensen vinden het raar en denken: ''hoe kan je geloven in iemand die je niet kan zien?.'' Mijn antwoord zou dan zijn: ''Maar ik geloof helemaal niet iemand die ik niet zie, ik zie God dagelijks in bepaalde gebeurtenissen, in de mooie natuur, in bepaalde mensen die ik tegenkom. Je hebt toch wel eens van die momenten dat je denkt, dit is geen toeval, dan is God zeker aanwezig. Maar ook als ik verdrietig ben kan ik altijd bidden, op elk moment! Ik zie God in daden en ik weet dat ik geduldig moet zijn. Gods timing, niet mijn timing.

Misschien lees je dit nu wel en vindt je het heel moeilijk om te geloven dat één God alles op deze aarde heeft gemaakt. Nu is mijn vraag aan jou: ''waarom is het zo moeilijk om dit te geloven?.'' Alles wat op deze aarde rondloopt, leeft en staat is precies gemaakt. Super mooi en uniek gemaakt. Je gelooft toch niet dat dit allemaal door een knal is ontstaan? God is de grondlegger van deze wereld.

Geloof je mij nog steeds niet? Ik zal dan eens een antwoord geven op de hoofdvraag van dit artikel: ''Als er een God bestaat, waarom is er dan zoveel slechts in deze wereld? Deze vraag is heel makkelijk te beantwoorden, omdat niemand perfect is en de duivel actief is in al onze levens.


Aan het begin der tijden was er net als nu haat in de vorm van de duivel die Adam en Eva heeft verleid om het slechte te doen. De duivel is precies het tegenovergestelde van God, God is namelijk liefde. God heeft iedereen gemaakt, maar sinds de duivel Adam en Eva heeft verleid, was er nu ook haat en slecht in de wereld en heeft God de keus bij de mens gelegd. Je kan je leven aan God wijden en daar bedoel ik mee liefdevol leven, je aan de 10 geboden houden, etc. Dan hoef je niet bang te zijn voor de toekomst, God is namelijk hier op aarde bij jou en straks aan het einde der tijden mag je bij hem wonen in een perfecte wereld:


Openbaring 21 vers 1-4:
''Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ''Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.''

Dit is een stukje wat hoop geeft in de tijden dat ik al het leed zie wat in deze  wereld moet worden ondergaan. Uiteindelijk als iedereen de kans heeft gekregen om voor God te kiezen, zal Jezus terug komen en zullen we allemaal beoordeeld worden op wat wij gedaan hebben op deze aarde.


Wat veel mensen niet weten is  dat De Bijbel een leerboek is en geen boek met alleen maar regeltjes. Het leert je niet hooghartig te zijn, liefdevol te zijn en blijdschap te brengen onder de mensen. Dus de blijde boodschap te verkondigen. Voor God hoef je niet perfect te zijn, je bent perfect voor God , omdat je imperfect bent! Je kan je vandaag nog bekeren en dan mag je straks ook bij God zijn.

Als iedereen God zou binnenlaten, zou er al een stuk minder haat op deze wereld zijn. Helaas is dit niet het geval, maar daardoor kunnen we wel zelf bewust voor God kiezen en een stukje liefde brengen in deze wereld met haat. 


Misschien was dit wel heel veel in een keer, maar mijn levensdoel is dus met God leven, zonder angst en liefde brengen en klaar staan voor anderen en vooral zonder angst te leven. De dood heeft niet het laatste woord met God kan ik eeuwig leven! Heeft dit artikel jou aan het nadenken gezet? En wat is jouw levensdoel?


Ciao <3!

Contact:
Mail: missbeautynerd15@live.nl
YouTube: www.youtube.com/user/marleon97

Geen opmerkingen:

Een reactie posten