vrijdag 19 september 2014

Time Management








Als je student bent weet je hoe belangrijk time management is. Het is handig om zoveel mogelijk tijd te besparen op kleine dingetjes, zodat je meer tijd hebt om ook aan je hobby's te werken of even wat langer te slapen of te ontbijten 's ochtends . Vandaag mijn tips, lees gezellig verder!


Misschien kennen jullie het wel, 's ochtends met super veel haast de deur uit en helemaal bezweet net op tijd op school aankomen. Als je dan eindelijk in de les zit, besef je jouw opeens dat je buik rommelt. Ontbijt dus altijd! Door niet te ontbijten ga je later alleen maar meer snacken en dat is alleen maar slecht voor je.



Wat ik zelf altijd doe wat heel erg goed helpt, is mijn kleding voor de hele week klaarleggen op zondag. Kleding kostte mij voorheen namelijk heel veel tijd in de ochtend en nu heb ik dit probleem niet meer, want ik leg al mijn kleding al van te voren klaar. 'S ochtends is het enige wat ik moet doen, mijn outfit pakken en nu heb ik veel meer tijd over. Nu weet ik ook zeker dat ik echt een leuke outfit aan heb en dat ik niet zomaar wat aan doe. Awesome! 


Het is ook heel erg belangrijk om te plannen ofcourse, zodat je niet alles tegelijkertijd hoeft te doen. Ik heb zelf nooit gepland, maar merkte aan het eind van vorig schooljaar dat ik echt teveel stress kreeg door slechte planning. Ik merk dat ik al steeds beter in plannen wordt, maar ik moet nog ontdekken wat precies de beste manier is. Je kan een soort van To-Do list maken met al je taken ingedeeld in belangrijke en minder belangrijke taken (zoals hierboven). 



Of je kan met post-it notes plannen. Dit is kleurrijk en kan ook heel erg handig zijn. Het ligt eraan wat je het fijnst vindt. 


























Zorg er ook voor dat je jouw prioriteiten en doelen duidelijk hebt. Weet waarvoor je werkt, dan krijg je ook meer motivatie. Ga vooral niet dingen uitstellen, want nu hard werken betekent straks goede resultaten en misschien wel wat minder doen. 


Ik heb hieronder nog een aantal tips gezet die mij heel erg met tijd besparen:
> Maak je eten de dag van tevoren klaar en leg het in de koelkast met drinken inclusief. 'S ochtends kan je meteen alles in je tas gooien en krijg je niet meer dat je geen eten hebt, geen geld hebt om iets in de kantine te kopen en de hele dag zonder eten op school zit, zonder de foodies.


> Verslapen, oh nee! Iets wat ik weleens heb meegemaakt. Mijn tip is om je telefoon op je bureau te leggen of in ieder geval op een plek waar je heen moet lopen. Zo krijg je niet meer dat je jouw wekker uitzet. Ook zou ik aanraden om niet dezelfde wekkertoon te doen als je beltoon. Daardoor kan het zijn dat je niet wakker wordt van je wekker, omdat je het liedje/toontje al heel vaak hoort op de dag. Je kan ook elke dag je wekker veranderen, maar dat ligt eraan hoe snel je gewend raakt aan een wekker. 


Dit waren mijn tips alweer! Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad. Als jullie willen kan ik ook nog een keer iets schrijven over motivatie, dat hoor ik dan in ieder geval wel! 



Ciao <3! 


Contact:
Mail: missbeautynerd15@live.nl 
YouTube: www.youtube.com/user/marleon97
Instagram: Marleon Jones 




1 opmerking:

  1. Het is inderdaad heel belangrijk dat als je in drukke tijden zit met bijvoorbeeld school, je alles goed gaat plannen zodat je ook alles op tijd af krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen