donderdag 10 september 2015

Don't worry, Be happy




Als mensen maken wij ons af en toe nog wel eens zorgen, ook ik maak mij zorgen. In het artikel van vandaag praat ik over zorgen en hoe ik denk dat je zorgeloos door het leven kan huppelen. Benieuwd? Lees dan gezellig verder.....


Vooral in de Westerse wereld hebben wij het heel erg druk en zijn wij eigenlijk altijd bezig met iets. Wij hebben alles wat wij nodig hebben, maar toch zijn wij bang om van alles te verliezen en willen wij altijd maar meer en meer.

Wij zijn bang om onze baan te verliezen, onze familie, ons geld en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar waarom doen Westerlingen dit?

Laat ik even terug gaan in de tijd. Ik ben zoals jullie misschien wel weten Angolees. Mijn vader en moeder zijn in Angola geboren en hiernaartoe gekomen door de oorlog in Angola. Ik ben gewoon in Nederland geboren en daardoor had ik mijn familie ook nog nooit gezien, tot 2007. Wij gingen met het hele gezin richting Angola, een hele spannende reis, maar ook heel erg bijzonder. Toen wij daar kwamen merkten wij dat de mensen misschien wel ''minder'' (materiaal wijs gezien) hadden, maar hun blijdschap en geluk optimaal was. Geluk zit dus sowieso niet in bezit.

Mijn ouders hebben ook heel erg de don't worry, be happy mentaliteit en soms denk ik van wajowi hoe komen ze daaraan! Sowieso in Afrika zijn mensen heel erg aan het geloof gehecht en leven ze echt per dag, awesome to see that! Stel nou voor dat wij ons nooit meer zorgen zouden hoeven maken en elke dag to the max in happiness zouden leven, onmogelijk? NO NO NO, zeker weten niet, wij kunnen vandaag de keuze maken om onze zorgen los te laten. Hoe?

Bron

Je maakt jouw waarschijnlijk zorgen over iets wat nog niet gebeurd is, je bent bang voor iets wat (misschien) in de toekomst gaat gebeuren, maar door je zorgen te maken stop je toch niet iets wat misschien  in de toekomst gaat gebeuren. Dat zorgen maken neemt alleen je rust van vandaag weg en je blijdschap.

Ik geloof vanuit mijn geloof sowieso dat God een weg heeft en geen fouten maakt. Het heeft voor mij geen zin om mij zorgen te maken, want God heeft alles in de hand en heeft alleen plannen voor mij leven die positief voor mij zijn.

Stel nou voor dat wij onze tijd minder zouden besteden aan zorgen maken en meer aan gewoon genieten en echt leven. Als wij kunnen genieten van alle alledaagse dingen van naar school gaan tot naar het werk gaan, dan hebben wij een grote glimlach op ons gezicht, een positieve houding en zullen wij al het negatieve negeren en zal dit dus een steeds minder groot deel uitmaken van jouw leven.

Klinkt awesome right?! Het is niet onmogelijk laten wij vanaf nu  beginnen. Zo. Laten wij eens kijken hoe het gaat en met elkaar blijven communiceren hierover, dit kan via de reacties, via de mail, wat jij maar wilt.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Maken jullie je veel zorgen?

Bron

Ciao & Godsbless #Keep Smiling!


Contact:
Mail: lovelifespiration@outlook.com
YouTube: Marleon97

Instagram: Marleon_97 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten