zaterdag 24 november 2012

Positief blijven

Hee mensen,

ik heb al super lang niks meer online gezet (shame, shamee :$), ik heb het namelijk echt super druk en het is gewoon haast onmogelijk om ook nog ernaast te gaan bloggen.
Maar ik ga het weer proberen, ik wou met dit bericht namelijk weer wat positiviteit brengen.
Ik zit op dit moment namelijk niet helemaal lekker in mijn vel, en het is vooral in zulke tijden heel belangrijk om positief te blijven.
Bijvoorbeeld stel voor dat je even geen inkomen hebt , laat je hoofd dan niet hangen , maar blijf positief.
In zulke situaties is het ook heel normaal dat je jezelf gaat vergelijken met je vriendinnen of andere kinderen.
Bijvoorbeeld een vriendin van jou krijgt 30 per maand en jij helemaal niks en denkt hoe kan het dat haar ouders zoveel verdienen en mijn ouders zo hard werken en toch niet genoeg hebben.
Of jou vriendin heeft een super grote kamer en super leuke spullen en super leuke ouders, wees dan niet jaloers maar probeer het bij jou thuis ook zo leuk mogelijk te maken.
Soms kan jaloezie of depressie nog wel eens de overhand nemen, maar dit is niet de bedoeling,
Maak bijvoorbeeld een plan waardoor je weer geld kan gaan verdienen.
Neem een bijbaan, vraag voor je verjaardagsfeest geld, en als je niet genoeg geld hebt voor een verjaardagsfeest, koop dan gewoon euroknaller nootjes en chips (dat kost max 5 euro).
Ik heb deze blogpost geschreven , omdat veel van ons in de puberteit zitten en het toch belangrijk is dat wij super  positief blijven, onthoud dus alles wat ik heb gezegd en volg ook mijn tips op.
Ookal gaat school even niet goed geef niet op, en probeer eens een goede planning te maken.
Dit was het dan weer, hopelijk hebben jullie hier veel aan gehad :).

Bye, <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten