dinsdag 9 april 2013

Tips tegen moeheid

Zoals jullie al in een update hadden gelezen, voel ik mij de laatste dagen heel erg moe, misselijk, duizelig en ziek. Ik heb mij voorgenomen om zo positief mogelijk dit probleem te verhelpen en daarom ben ik gaan kijken wat ik aan dit probleem kan doen. Ik ga vandaag mijn tips met jullie delen, hopelijk hebben jullie er wat aan.
1. Vitaminen :
Dit is iets wat ik eigenlijk nooit probeerde, omdat ik het voor mij niet echt vond werken. Maar vitaminen zijn heel erg handig om te slikken, omdat deze je eigen voedingspatroon aanvullen. Het is dus niet een vervanging voor je eten!

2.Genoeg slaap:
Als je moe bent ga je al heel snel veel te veel slapen. Maar de kunst is juist om 8 à 9 uur te slapen. Zo heb je precies genoeg energie voor je dag. Van te veel slapen wordt je namelijk alleen maar heel erg moe en lui en zo blijf je toch moe. Slaap dus gewoon genoeg en niet te veel, als je een dag echt heel erg moe bent, ga dan gewoon een half uurtje eerder naar bed.
Maar doe ook dit niet te vaak.


3.Regelmaat:
Regelmaat is echt heel erg belangrijk als je moe bent. Zelfs als je soms later met school begint is het wel heel belangrijk om elke dag rond dezelfde tijd op te staan en naar bed te gaan.
Probeer dit als test eens een week vol te houden, je gaat merken dat dit echt zijn vruchten afwerpt.


4.Gezond eten:
Suiker eten is heel slecht als je moe bent, het beste is om heel gezond en energierijk te eten.
Dus veel voedingsstoffen en ijzers zoals: vis, aardappelen, groente en af en toe ook je vetten zoals friet, spareribs maar niet te vaak!

5. Bloed laten prikken:
Als je gevoel maar erger wordt en het helpt ook niet met de tips hierboven. Dan is het beste om gewoon naar de dokter te gaan en je bloed te laten prikken. Zo krijg je meer duidelijkheid over jouw probleem.


Dit was het weer ik hoop dat deze tips jullie gaan helpen. Laat een reactie achter, dat vind ik leuk.

Contact:

mail: mjstyleblog@live.nl
blog: www.mjstyle14.blogspot.nl
2e blog: www.missbeautynerd.wordpress.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten