woensdag 1 mei 2013

Geloof

Vandaag eens een heel ander soort artikel, namelijk over geloof. Dit is iets daar een heel groot deel uitmaakt van je leven en ook bepaald hoe je bent als persoon. Ik hoop dat jullie dit artikel als inspirerend en leerzaam gaan ervaren. 


Er zijn heel veel verschillende geloven denk maar aan Christendom, Islam, Hindoeïsme en Boeddhisme. Iedereen is vrij om te geloven en daarom wil ik ook als eerste zeggen dat het niet verplicht is om in een god te geloven, zoals ik doe. Ik zal jullie maar vertellen over mijn geloof en wat voor invloed het in mijn leven heeft gehad. 


ruim 15 jaar geleden werd ik geboren in een warm gezin die christelijk is, ik ben dus aangeboren christen. In de eerste maanden van mijn leven werd ik gedoopt en ik ben dus een kind van god.
Ik ben pas sinds mijn 9e echt bewust van mijn geloof en heb er nu dus ook bewust voor gekozen om Gods pad te volgen. Ik heb namelijk heel echt veel meegemaakt en ook mijn familie heeft veel meegemaakt en wij hebben dus ook de aanwezigheid van God in ons leven gevoeld. Ik ben bijvoorbeeld op school heel erg gestegen met Gods hulp en zit nu gewoon in jaar 3 van het VWO terwijl dit bijna onmogelijk leek. Ik weet dus zeker dat God bestaat en ook dat hij jouw leven helemaal veranderd. God is iemand die er altijd voor je is, waar je alles mee kan delen en die je kent zoals niemand je kent. Dit klinkt helemaal perfect, maar er zijn natuurlijk ook beproevingen. Dit is bijvoorbeeld op het moment dat je iemand verliest of als er iets gebeurd wat wat minder leuk is. Dan is het heel erg belangrijk om te onthouden dat de duivel ook een rol speelt en je probeert te dwarsbomen om van god te houden. Als je dan gewoon bid en gelooft dat God het beste met je voorheeft komt alles goed. Heel veel mensen twijfelen en denken dat het stoer is om tegen god te zijn. Maar dit is helemaal niet waar. Het is namelijk heel goed om in god te geloven, want God brengt alleen maar goede dingen in je leven. Ik wil je dus ook uitnodigen om eens een kerk te bezoeken of naar Joy's Meyer te kijken op YouTube.Je kan namelijk pas echt beslissen als je het geprobeerd hebt. Ik weet zeker dat God ook jou leven kan veranderen en dat als je ervoor open staat je heel blij zal zijn. Ik word er ook helemaal niet mee gepest, maar als dit wel gebeurd trek ik mij er niks van aan, want ik heb er alleen maar profijt aan. Ik wil jullie ook niet dwingen om dingen te doen, maar het kan geen kwaad om eens een YouTube filmpje te kijken over het Christendom. Als jullie nog vragen hebben voor mij kan je die gewoon achterlaten bij de reacties of een mailtje sturen naar: mjstyleblog@live.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten