zondag 5 mei 2013

Hoe moet je geld sparen?

De laatste tijd heb ik ook heel veel lifestyle dingen op mijn blog en dit vind ik ook heel leuk, want hier kunnen jullie ook meer in de praktijk gebruik van maken. Vandaag ga ik schrijven over hoe ik mijn geld spaar en tips voor het sparen van geld, Enjoyings!

Misschien herken je het probleem van te weinig geld hebben in de maand en dan hopeloos rondlopen omdat je een baantje wilt, maar weet dat dit niet kan omdat je bijvoorbeeld 15 bent en ze mensen vanaf 16 jaar aannemen of je het te druk hebt met school om ook maar aan een baantje te denken. Geloof mij je bent niet de enige met dit probleem en daarom geef ik jullie wat van mijn tips om toch nog wat over te houden zodat je wat leuke dingen kan kopen.

1. Stel prioriteiten:
Dit is een heel belangrijke tip en ook iets wat heel veel mensen niet doen. Door prioriteiten te stellen voorkom je dat je geld opgaat aan dingen die je toch helemaal niet gebruikt.

2.Maak lijstjes:
Maak elke maand aan het begin van de maand of als je net je salaris binnen hebt een lijstje met dingen die je die maand graag wilt kopen/nodig hebt. Denk hierbij weer aan stel je prioriteiten, als je bijvoorbeeld een blouse wil maar weet dat je het niet nodig hebt kan je ook bedenken om hem maar volgende maand te kopen van het geld dat je deze maand en volgende maand overhoud.
Door lijstjes te maken weet je zeker dat je niet meer dan een bepaald bedrag uitgeeft en hou je mooi overzicht.

3.Begroting:
Dit lijkt misschien op lijstjes maken, maar is toch wat ingewikkelder. Bij een begroting maak je namelijk een soort van overzicht van al het geld wat je bezit. Je weet hierdoor precies hoeveel geld je per maand beschikbaar hebt voor bijvoorbeeld kleren en schoenen. In je begroting kan je ook meteen verjaardagen of avonden uit meenemen, zo kom je in een maand niet voor verrassingen te staan.

4.Beloning:
Stel nou voor dat je een Levi's jeans ziet die je echt super graag wil, maar dan naar het prijskaartje kijkt en ziet oeps 110,-. Wacht dan met het kopen van de broek , maar spaar het geld wat je per maand overhoudt en koop de broek als je bijvoorbeeld een goed cijfer hebt gehaald, of als je een rapportcijfer omhoog hebt gehaald. Hierdoor krijg je meer controle over je aankopen en krijg je ook meer motivatie voor bijvoorbeeld school. 


5.Pinpas innemen : 

Soms is het beter dat je na het maken van je begroting je pinpas aan bijvoorbeeld je moeder, vader, broer,zus geeft om het te bewaren. Pin dus een bepaald bedrag waar je de hele maand mee gaat doen en geef de rest van je geld op de pasjes of gewoon contant geld aan je vader of moeder.
Je merkt dat dan je veel bewuster wordt van het uitgeven van je geld en ook nadenkt voordat je iets uitgeeft , omdat je weet dat je verder geen geld tot beschikking hebt. 




Dit waren mijn tips, ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben.


Contact: 
mail: mjstyleblog@live.nl 
of reageren op : www.missbeautynerd15.blogspot.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten