donderdag 16 mei 2013

How to sparen

Sparen is een van de belangrijkste dingen in het leven en is daarom ook heel erg belangrijk.
Maar hoe belangrijk het ook is, toch wordt het vergeten. Ik ga vandaag tips geven voor sparen en vooral vertellen waar ik voor spaar en waarom.


Ik ben iemand die van jongs af aan al aan het sparen is. Ik ben vanaf de eerste keer dat ik zakgeld kreeg begonnen met sparen, helaas is een aantal jaren geleden mijn portemonnee afgepakt en daardoor is mijn spaarroutine een beetje stop gezet en heb ik last van een geld tekort. Ik ben vast niet de enige die een geld tekort heeft en dit is best wel vervelend, maar overal is een oplossing voor.

Het kan zijn dat je een geld tekort hebt door zakgeld verlaging door de financiële crisis of doordat je gewoon door een gat in je hand elke keer je geld kwijt raakt. Het is echt niet fijn als je geen geld hebt en ook al weten we dat geld niet alles is, toch heb je het nodig in het dagelijkse leven.

Als eerste is het wel heel belangrijk om je prioriteiten te stellen en te weten of je wel echt geld tekort komt of dat je gewoon verwend aan het doen bent. Als je een echt geld tekort hebt en dit door de financiële crisis komt, heeft het natuurlijk geen zin om zakgeld verhoging te gaan vragen. Misschien is het wel mogelijk om te vragen voor een groot bedrag eens in de 3/4 maanden voor goed schoolgedrag. Als je ouders dit echt niet kunnen opbrengen kan je natuurlijk naar andere opties kijken: die ga ik nu bespreken.

-bijbaantje : je verdient geld en leert ook nog eens met bepaalde zaken omgaan.
-klusjes: dit kan alleen bij ouders die geen financiële problemen hebben of bij je buren.

Je kan ook er aan denken om iets bijzonders te gaan doen en een soort van eigen bedrijfje op te richten. Stel je bent heel erg goed in het maken van tekeningen, vraag dan eens of je tekeningen/schilderijen voor iemand kan maken tegen betaling , maak reclame voor jezelf.

Er zijn natuurlijk nog veel manieren om extra geld bij te verdienen , en daarvan zijn er genoeg te vinden op het internet, maar het is natuurlijk ook heel erg belangrijk om geld vast te houden. Als er meer dan 10 blogpost staan zal ik ook een blogpost wijden aan het geven van tips om geld vast te houden.

Als laatste is het misschien nog wel slim om te zeggen waar ik voor spaar. Ik spaar namelijk voor een nieuwe laptop en dan  niet zomaar een laptop, maar een iMac. Lekker duur hè?! Nog even door sparen en dat met 10,- zakgeld per maand. Ik zal proberen regelmatig updates te sparen, maar alleen bij genoeg pageviews en reacties. Dus lekker reageren en kijken maar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten