zaterdag 4 mei 2013

Je elke dag gelukkig voelen


Vandaag schrijf ik over een heel erg belangrijk onderdeel in het leven, namelijk tips om je gelukkiger/positiever te voelen. Ik weet dat vooral in de puberteit heel veel mensen hiermee dealen en daarom dacht ik dat ik jullie met dit artikel wel zou kunnen helpen.




 


Ik vind gelukkig zijn heel erg belangrijk, alleen het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je gelukkig bent. Ik vind dit heel erg en daarom wil ik vandaag ook gewoon wat tips geven om je beter in je vel te laten zitten en ook positiever het leven te bekijken.

1.Goed opstaan:
Het is heel erg belangrijk om goed op te staan, je hebt namelijk weer een nieuwe dag gekregen en denk dan ook ik ga hier echt een goede, positieve dag van maken.


2.Tijd voor jezelf:
Door alle drukte kan stress al snel de controle nemen over alles, maar toch is het belangrijk om in deze periodes ook wat tijd voor jezelf te nemen door bijvoorbeeld een keer per week of per dag iets leuks/ontspannens te doen. Bijvoorbeeld een keer per week iets met je familie of vrienden doen. Dit hoeft helemaal niks te kosten, denk bijvoorbeeld aan wat kletsen al kan doen.


3.Geld maakt niet gelukkig:
Heel veel mensen denken dat als ze geld hebben gelukkiger zullen worden, maar dit is helemaal niet waar. Zelfs de armste mensen kunnen namelijk gelukkig zijn, dit heeft niks met geld te maken. Onthoud dit geld en laat geld niet de controle over jezelf nemen.


4.Wees Dankbaar:
Wees dankbaar voor alles wat je hebt en alles wat je meemaakt. Bijvoorbeeld wees dankbaar voor je cijfers, je familie of andere talenten die je hebt gekregen. Denk bij een negatief ding dat gebeurt ook meteen aan de positieve dingen en ga niet depressief worden door iemand die je dag probeert te verpesten.


5.Niemand is perfect:
Heel veel mensen voelen zich heel lelijk en gedragen zich dus ook hier na en willen heel graag iemand anders zijn. Maar onthoudt niemand is perfect en je bent zoals je bent en je bent zo gemaakt om een reden. Je hebt namelijk een taak in je leven en die moet je uitvoeren en ook gewoon van je leven genieten, je moet jezelf volledig accepteren. Als je dit hebt gedaan ga je merken dat je een stuk gelukkig bent.

6.Stop met vergelijken:
Vergelijken is een heel groot risico deze dagen, door jezelf te vergelijken kan je je heel onzeker gaan voelen. Maar zoals ik net als zei iedereen is mooi op zijn eigen manier en leer nou eens van jezelf te houden. Je straalt namelijk ook echt uit wat je voelt.


7.Denk Positief:

Het is heel erg makkelijk om in al het negatieve maar te gaan huilen en te gaan kruipen. Dit is eigenlijk alleen helemaal niet nodig, door namelijk in het negatieve iets positiefs te zien. Je leert namelijk van alles in het leven en hierdoor wordt je ook een beter mens. Als je bijvoorbeeld buitengesloten wordt op school kan je ook denken van het ligt niet aan mij en die meisjes doen het alleen door hun eigen problemen. Als jij met liefde met anderen omgaat zal dat hun meer raken door tegen mensen te schreeuwen. Door boos te woorden verlaag je jouw namelijk alleen maar naar een laag niveau.

Dit waren mijn tips alweer, ik hoop dat jullie dit artikel met veel plezier hebben gelezen.
Tot snel happy People.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten