maandag 13 mei 2013

Tips tegen puistjes

Vandaag weer een nieuwe egale huid update, waarin ik tips geef tegen het krijgen van puistjes. Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips zullen hebben. 


Een van de grootste problemen onder pubermeisjes zijn wel puistjes. Het is iets waar iedereen voor wegloopt en het maar laat zitten of iets wat iedereen wilt bedekken met duizenden lagen foundation. Ik ben zelf een voorstander voor oplossen en niet verbergen en dit is dan ook mijn motto. Een probleem oplossen, niet verbergen. Ik neem jullie daarom ook mee in mijn weg naar een egale huid. En vandaag tips voor puistjes, hopelijk kunnen jullie er iets van leren en stoppen jullie met het verbergen van jezelf en zijn jullie niet meer bang om jezelf te laten zien zoals je echt bent ;).

1. Scrub niet te vaak:
Heel veel meisjes hebben de neiging om met heel veel acne je huid elke dag te gaan scrubben, maar dit is echt niet goed, ik spreek uit eigen ervaring. Ik deed dit eerst ook altijd, maar merkte dat mijn huid droger wordt en juist meer puistjes gaat aanmaken en ook dat puistjes erger worden.
Scrub dus maar een tot twee keer in de week.

2.Drink water:

Heel veel mensen vinden deze tip misschien onzin en denken dat drinken helemaal geen invloed heeft over je huid. Maar het heeft een groot aandeel in je huidconditie. Als je veel water drinkt merk je dit al meteen aan je huid en je lichaam. Drink dus zoveel mogelijk als je kan.

3.Niet aan je gezicht zitten:
Dit is iets wat heel erg veel mensen doen, aan je gezicht zitten met vettige vingers of gewoon aan je gezicht zitten. Mijn tip is daarom ook: zit nooit aan je gezicht en dan ook vooral niet aan onzuiverheden! Je gaat merken dat als je een puist ziet opkomen en je er dan niet aan zit, je puist ook weer zo verdwijnt.

4.Leef gezonder:
Dit is een van de bekendste tips namelijk: sport veel, eet gezond en slaap genoeg. Ook hoe je je voelt draagt bij aan de uitstraling van je huid. Ben je bijvoorbeeld super positief ook al zit alles je tegen en eet je goed, drink je goed, sport je goed en slaap je goed? dan straal je gewoon. Doe je dit niet? dan kan je dit zeker ook terugvinden op je gezicht.

5.Voed je huid goed:
Heel veel mensen denken dat het voeden van de huid je huid vet maakt en zo puistjes geeft, maar dit is helemaal niet het geval. Het is heel erg belangrijk om je huid te voeden en te zorgen dat het niet uitdroogt, let wel goed op dat je een crème kiest die bij je huidtype past.


Dit waren alweer mijn tips tegen puistjes, hopelijk hebben jullie er wat bijgeleerd en kunnen we samen werken aan een make-up loze wereld :)!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten