woensdag 11 maart 2015

Flashmobs



Een van mijn grote passies in het leven is dansen. Ik vind dansen echt super leuk en krijg altijd een power boost en een dikke glimlach op mijn gezicht als ik aan het dansen ben. Een van mijn grote dromen is dan ook om een flashmob te organiseren. Misschien denk je wel: ''Wat is een flashmob?!'' Don't worry, in dit artikel leg ik alles uit over flashmobs en vertel ook hoe ik er een zou organiseren. Benieuwd? Lees dan gezellig verder....

Laat ik eerst beginnen met vertellen wat een flashmob is, dit is een definitie afkomstig van Wikipedia:

''Een flashmob (Nederlands: "flitsmeute") is een (grote) groep mensen die plotseling op een openbare plek samenkomt, iets ongebruikelijks doet en daarna weer snel uiteenvalt. Flashmobs worden veelal georganiseerd via moderne communicatiemiddelen zoals het internet. Het aantal deelnemers staat niet van tevoren vast; hoe meer deelnemers, hoe succesvoller de flashmob.''
-- Bron

Wat mij is opgevallen is dat flashmob met een kleine letter wordt geschreven. Ik dacht dat omdat het een zelfstandig naamwoord is, je flashmob schrijft als: ''Flashmob'', maarja ik heb alle flashmobs in dit artikel met een hoofdletter vervangen door een kleine letter. Nouja genoeg gekletst over de kleine letter in flashmob, laat ik nou maar over mijn idee vertellen.

Ik wil een dans flashmob gaan organiseren op mijn school. Ik heb al aan een aantal mensen verteld dat ik graag een flashmob zou willen organiseren, maar ik heb nog nooit een concreet plan gemaakt.
In 2015 wou ik wel meer mijn talenten gaan gebruiken en ook meer dingen doen ''Out of the comfort zone''. Ik ben op het moment dat ik dit artikel schrijf dan ook een remix aan het maken voor een eventuele flashmob in de toekomst! Ik wil nog een heel plan uitschrijven en daarmee naar school gaan om toestemming te krijgen en moet ook nog mensen benaderen om mee te doen, exciting! 
Nu wordt het plan echt in werking gezet, ik heb al een beetje gehusseld met muziek. Ik ben nu gewoon beetje aan het knippen en plakken met muziek en kijken welke nummers ik in de flashmob wil en ook in welke volgorde. People! Dit gaat hopelijk dus nog voor het eind van dit schooljaar gebeuren, ongelooflijk! Bij nader inzien, denk ik dat ik al één nummer weet die wel de hele flashmob afgespeeld kan worden, het is echt een geweldig nummer, later hier meer over. 

Ik moet ook nog een aantal danspassen bedenken, ik heb al ideeën, maar niets staat vast. Ik wil namelijk de mensen die meedoen wel het gevoel geven dat het ook echt professioneel is. Wauw, jullie krijgen natuurlijk nog meer te horen en ik ben echt benieuwd hoe mijn klasgenoten reageren en eigenlijk de hele school!

Ik wil zelf beginnen met de flashmob en dan steeds meer mensen laten mee dansen. Ook wil ik dat de flashmob een positieve boodschap heeft. Veel ideeën, maar nu nog in actie komen. Geen woorden, maar daden is het spreekwoord en dat is zeker van toepassing op het organiseren van een flashmob.

In ieder geval, ik denk dat ik wel genoeg heb gepraat. Ik zou eigenlijk nog lang door kunnen praten. Ik wil als afsluiting nog een paar van mijn favorieten nummers hieronder delen:






Dit was het alweer. Hopelijk vinden jullie mijn artikelen leuk om te lezen. Ik ben nog bezig met een lay-out, ik wil die namelijk wel anders, maar dat duurt wel even, want ik weet niet zoveel van de technische kant van websites af. Dat wordt lekker bijscholen! Mijn vraag aan jullie is: Zouden jullie willen meedoen aan een flashmob? En wat voor flashmob zou dat dan zijn? (dans, zang, theater, etc.)

Heel erg bedankt voor het lezen van dit artikel en super awesome dag, jaar, week en maand toegewenst!

Love & Godsbless!


Contact:
Mail: lovelifespiration@outlook.com

YouTube: Marleon97



Geen opmerkingen:

Een reactie posten