zaterdag 14 maart 2015

Rust op zijn tijd is belangrijk
















Elke dag, elke minuut en elke seconde wel iets op de planning. Elke dag is een soort van gehaast, je bent moe en je hebt altijd werk op de plank. Blessed, maar soms is het gewoon echt te veel. Daarom vind ik dat wat rust op zijn tijd heel erg belangrijk is. Benieuwd naar wat ik allemaal te zeggen heb? Lees dan gezellig verder.....

Bij mij persoonlijk is het leven heel erg druk. Ik ben blij dat ik de kans krijg om heerlijk te studeren, lekker filmpjes kan maken en lekker kan bloggen en kan dansen. Ik deed afgelopen donderdag nog in een dans mee tijdens het dansexamen op mijn school. Het was een super leuke dag: dansen waar ik mij heerlijk bij kan ontspannen, pizza van Domino's Pizza, wauw heerlijk! En ook nog daarna een lekkere McFlurry, jumie! En toch heb je daarna weer onrust in je lichaam, oh nee! Morgen heb ik een economie toets! Ik ben zelf echt iemand die best veel stress heeft. Ik maak mij over heel veel dingen zorgen en wil alles in eigen hand hebben. Zo werkt het leven helemaal niet, God is in control.

Daarom heb ik ook een werkvrije dag per week. Dit doe ik vanaf zonsondergang vrijdagavond tot zonsondergang zaterdagavond. Dit geeft mij meer rust, anders zou ik echt uit elkaar knallen. In de Bijbel wordt de Sabbath(werkvrije dag) vaker genoemd. Je mag 6 dagen per week werken, maar op één dag houdt je de rust, omdat God de wereld in 6 dagen schiep en op dag 7 rustte van al het werk dat hij had gedaan. Die rustdag is er ook, omdat wij mensen geen robots zijn. Wij kunnen niet alles op wereld doen. Wij hebben rust nodig en moeten ook in drukte rust in ons hebben. Het is namelijk makkelijk om rust in je te hebben als het rustig is, maar de echte challenge is kan dit ook in drukke periode?

Op dat moment leef je elke minuut, je bent dankbaar en geniet van elk moment.
Rust is dus heel erg belangrijk. Ga op die dag lekker even een blad lezen, bezig met wat hobby's, lekker zingen, lekker dansen, lekker tekenen, nagels lakken, spa in eigen huis en ga zo maar lekker door. Ik lees vaak de Beam, dit is een tijdschrift van de EO, het bevat echt super inspirerende verhalen. Hier een link op een proefversie aan te vragen: Proefversie Beam En ik lees ook wel eens de Bijbel, dit moet ik echt vaker doen of ik lees uit mijn leesplannen. Ik heb namelijk een Bijbel app met allemaal Bijbelstudies die je zelf kan kiezen. Vaak kijk ik ook alle YouTube video's van mijn abonnementen box en soms ook een film. Kortom, je kan echt van alles op deze rustdagen doen. The choice is all yours! 


De reden waarom ik dit artikel heb geschreven is omdat wij tegenwoordig allemaal druk zijn. Dit is een van de standaardantwoorden als je vraagt hoe het met iemand gaat. Het is leuk om lekker bezig te zijn, maar je hebt ook tijd nodig om lekker uit te rusten, bij te komen en echt te genieten van de rust.Nogmaals we are only humans. 

Heel erg bedankt voor het lezen van dit artikel. Hopelijk heb je het als een rust ervaren, haha. Laat mij weten of jij ook een rustdag per week houdt en wat jij op deze dag doet? Of misschien op rustmomentjes in je week.


Ciao & Godsbless! <3


Contact:
Mail: lovelifespiration@outlook.com
YouTube: Marleon97


Geen opmerkingen:

Een reactie posten